סכנה שריפה • כוננות שריפות גבוהה בגלל השרב

אם הבחנתם בשריפה המתפתחת לידכם ואינכם מסוגלים לכבותה באמצעים העומדים לרשותכם, אל תתמהמהו, איספו במהירות את חפציכם וצאו באופן מיידי מהשטח
בנצי לייזרוביץ 1 Comment on סכנה שריפה • כוננות שריפות גבוהה בגלל השרב

עקב השרב הכבד הצפוי היום, אינדקס שריפות חמור באזור הרי המרכז, וכן צפי לעשרות אלפי מטיילים ביערות ובשטחים שבגזרת המחוז, הוחלט בכבאות והצלה מחוז ירושלים להעלות את הכוננות עקב חשש לשריפות העלולות לצאת משליטה

אם הבחנתם בשריפה המתפתחת לידכם ואינכם מסוגלים לכבותה באמצעים העומדים לרשותכם, אל תתמהמהו, איספו במהירות את חפציכם וצאו באופן מיידי מהשטח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוננות גבוהה בכבאות והצלה ברחבי הארץ מחשש לשריפות עקב החום הכבד הצפוי היום ברחבי הארץ. בכבאות והצלה קוראים לציבור המטיילים המטיילים בשמורות הטבע ובפארקים לשמור על כללי הזהירות.

יצויין כי מחקירת השריפה הגדולה שהיתה אתמול ביער ביריה בצפון עולה כי השריפה נגרמה כתוצאה מרשלנות של מטיילים.

במדא וארגוני ההצלה השונים קוראים לציבור לשתות כמויות גדולות של מים ולמטיילים להצטייד בכמות גדולה של שתיה , וכן להישמר מפני השמש ולהצטייד בכובעים כדי לא להגיע להתייבשות ומכת חום.

עקב השרב הכבד הצפוי היום, אינדקס שריפות חמור באזור הרי המרכז, וכן צפי לעשרות אלפי מטיילים ביערות ובשטחים שבגזרת המחוז. הוחלט בכבאות והצלה מחוז ירושלים להעלות את הכוננות עקב חשש לשריפות העלולות לצאת משליטה.

תחנות הכיבוי בכל רחבי המחוז תוגברו בצוותי לוחמי אש ורכבי כיבוי נוספים. הוחלט על ביטול חופשות חלקי, וכן הכנסת כלל יחידות המחוז ולוחמי האש לכוננות הקפצה מיידית. כמו כן, טייסת הכיבוי האווירי הנמצאת בגזרת המחוז עומדת בכוננות מלאה להקפצה במידת הצורך.

בימי קיצון ושרב חל איסור להדליק אש בשטחים פתוחים. הצתת אש בימים אסורים ובמקומות שלא אושרו לכך, יכולה לגרום להשתת קנס כבד ואף מאסר בפועל על המציתים.

במידה ונקרתה בדרככם שריפה בתחילתה, או שהבחנתם בעשן ושריפה, נסו לכבותה באמצעים העומדים לרשותכם ובמקביל הזמינו באופן מיידי את לוחמי האש.

גם אם לא אתם הדלקתם, הקפידו בכל זאת לכבות מדורות וגחלים, כי הנזק הוא של כולנו!

במידה ופרצה שריפה יש לפנות מיד את האזור, להזעיק את מכבי האש בטלפון 102 ולציין מיקום מדויק ככל הניתן של השריפה.

כללי בטיחות להתנהגות אזרחית במידה ונכנסתם לאזור בו קיימת שריפה מפותחת:

חל איסור חמור להתקרב לאזור בו משתוללות שריפות, להזכירכם שריפה יכולה לנוע במהירות של עשרות קמ"ש, ולהגיע לטמפרטורה של מאות מעלות ואף יותר.

אם הבחנתם בשריפה המתפתחת לידכם ואינכם מסוגלים לכבותה באמצעים העומדים לרשותכם, אל תתמהמהו, איספו במהירות את חפציכם וצאו באופן מיידי מהשטח. כאמור שריפות נעות במהירות רבה, וכל שניה של עיכוב בנסיגה מהשטח הבוער, מעלה באופן משמעותי את הסיכון להיפגע מהאש.

בצאתכם משטח השריפה השאירו את צירי התנועה פנויים והישמעו להוראות משטרת ישראל, במקרים רבים חסימת הצירים מונעת מרכבי הכיבוי להיכנס אל מוקד השריפה ולכבותה.

אסור לקפוץ מעל האש, אם אחזה אש בבגדיכם, אסור לרוץ (התנועה המהירה מלבה את האש), אלא להתגלגל על האדמה עד לכיבוי האש.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא יודע אם שמעו אבל כבר יומים שיש ביסודות שרפה